Skulle inte vilja jobba på SJ,

när någon som jag ringer... Idag fick en stackars kille sig en avhylning. Jag har försökt att använda värdebeviset, vi fick för förseningarna från Sthlm förra året, flera gånger. Det gick inte till Malmö, där kör inte SJ och idag försökte jag fixa biljetter till Kalmar. Det visade sig att det går nästan bara bussar till Emmaboda och det är GIVETVIS inte SJ.
Mina fina ilskeargument vill ni nog inte höra...

Tjejen jag pratade med ang resan till Malmö föreslog att jag först skulle ta tåget till Alvesta för att sedan fortsätta med
X2000. Bara det att resan skulle blivit 1400 kr dyrare det hållet med värdebeviset :-)

Nu tillbaka till idag. Hade tillgodo på 758 kr, fick betala ytterligare 120 kr för att komma med mina barn ToR till Kalmar. För de pengarna kommer jag till Kalmar 4 gånger ToR med min bil, helt galet att det ska skilja sååå mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0